عنوان پایان‌نامه

طراحی آمیخته ارتباطی بازاریابی اثر بخش جهت شناساندن بانک توسعه تعاون و جایگاه یابی آن در بازار خدمات بانکی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی آمیخته ارتباطی بازاریابی اثر بخش جهت شناساندن بانک توسعه تعاون و جایگاه یابی آن در بازار خدمات بانکی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44727
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    دانشجو
    فریبا عابدی

    در ادبیات نوین مدیریت هریک از وظایف مدیران مانند تجزیه وتحلیل ، برنامه ریزی ، اجرا وکنترل جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند . در این میان تصمیم گیری راجع به انتخاب عناصرآمیخته ارتباطی بازاریابی ( تبلیغات ، ر وابط عمومی ، پیشبرد فروش ، فروش شخصی، بازاریابی مستقیم ) و تعیین اولویت نسبی هرکدام که شالوده اساسی سیستم ارتباطات بازاریابی را تشکیل می دهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است .چرا که علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید با اهداف سازمانی و بازاریابی موسسه نیز منطبق باشد . در پژوهش حاضر سعی شده است تا عوامل موثر بر شناساندن بانک توسعه تعاون بررسی گردند تا با کمک یافته های حاصل از این پژوهش در جهت دستیابی به الگوی مناسب ارتباطات بازاریابی گامی برداشته شود . برای جمع آوری داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیه های تحقیق ، از پرسشنامه استفاده شده است .جامعه آماری این تحقیق شامل دو گروه می باشد ، گروه اول مشتریان و گروه دوم کارشناسان بانک توسعه تعاون شهر تهران ( در این تحقیق مطالعه موردی بانک توسعه تعاون صورت گرفته است ) می باشند و به منظور نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است . نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد با طراحی آمیخته ارتباطی بازاریابی به صورتی که با تبلیغات دهان به دهان مشتریان را تشویق کرده که خدمات بانک را به دیگران توصیه کنند ، با مشوق ها و روابط عمومی موجب ترغیب و تشویق مشتریان به انتخاب خدمات موسسه و تصمیم گیری وی شده ، در حوزه تبلیغات با تمرکز روی تبلیغات آگاه کننده به ویژه تبلیغاتی که مشتریان را از مزایای استفاده از خدمات بانک آگاه نمایند و با بازاریابی مستقیم موجب اطلاع رسانی و آموزش و تکمیل اطلاعات آن جهت مقایسه خدمات بانک با رقبا ، بانک توسعه تعاون می توانند به شهرت و شناساندن هر چه بیشتر بانک در بازار خدمات بانکی دست یابند .
    Abstract
    Abstract: In the modern literature of management each task of managers such as analysis, planning, performance and control are manifestation of kinds of decision making. In this regard decision making about selection of mixed elements of marketing communication (Advertising,Public Relations,Sales Promotion,Personal sale,Direct marketing)and determination of partial priority of each that organizes main base of marketing communication system, enjoys particular significance. Because it should be according to organizational objectives and marketing of institution as well as satisfying market needs. In present study it is attempted to review effective factors on identifying Cooperative Tose'e Ta'avon Bank in order to progress toward achieving suitable pattern of marketing communication by using obtained findings from this study. For collecting needed data, a questionnaire has been used for reviewing study assumptions. Statistical universe of this second group is Cooperative Tose'e Ta'avon Bank staff of Tehran (In this study case study of Cooperative Tose'e Ta'avon Bank is carried out) and simple random method has been used for sampling. Obtained results of data analysis indicates that by planning of Marketing Communication Mix, by motives and public Relations encourage customers to select institute services and their decisions in a way that encourages Worb Of Mouth order to suggest bank services to others. In advertisements fields by focusing on informed advertisements particularly ones which informs customers of advantages of using bank services and by direct marketing causes notification and education and completing its information to compare bank services with competitors, Cooperative Tose'e Ta'avon Bank, they can achieve more fame and identifying bank In bank services market as long as possible.