عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه خودکار آمدی و تاب آوری با سلامت روان دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه خودکار آمدی و تاب آوری با سلامت روان دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66860;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2278
    تاریخ دفاع
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    جواد اژه ای

    این پژوهش با هدف بررسی رابطه تاب‌آوری و خودکارآمدی با سلامت روان در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی بود. نمونه آماری شامل 250 نفر از دانش‌آموزان بود که به روش نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. در این پژوهش از روش های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. در این پژوهش از مقیاس خودکارآمدی شرر ، تاب‌آوری کلاهنن، و سلامت روان گلبرک (GHQ) استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که متغیر سلامت روان و تاب‌آوری رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین بین سلامت روان و خودکارآمدی رابطه معنی‌داری وجود داشت. نتایج بررسی رگرسیونی نشان داد که خودکارآمدی و تاب‌آوری همزمان می‌توانند پیش‌بینی کننده سلامت روان باشند. نتایج بدست آمده نشان داد که سلامت روان رابطه مستقیمی با خود کار آمدی و تاب آوری دارد. سطح معنی داری در این پژوهش (05/0)در نظر گرفته شد. کلید واژه:تاب‌آوری ، خودکارآمدی ، سلامت روان.
    Abstract
    Abstract This study examined the relationship between self-efficacy and mental health esilience and high school students in Tehran. This correlation. The sample consisted of 250 students who were selected by cluster sampling. In this study, statistical measures of correlation, regression. Also spss software was used for data analysis. The study of self Scherer et Klahnn resilience, mental health and Kolberg (GHQ) was used. The results showed that there is a range of mental health and resilience. There was a significant relationship between mental health and self-efficacy. The results showed the same efficacy and resilience can be predictors of mental health. The results showed that mental health is directly related to the efficiency and resiliency and can have great influence on the mental health of students. The significance level used in this study (05/0) was considered. Keywords: resilience . self-efficacy . mental Health . high school students.