عنوان پایان‌نامه

بررسی ارتباط بازاریابی درونی با مشتری گرایی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان



    دانشجو در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارتباط بازاریابی درونی با مشتری گرایی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1056;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62337
    تاریخ دفاع
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲

    هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین بازاریابی درونی با مشتری گرایی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بود. روش تحقیق از نوع همبستگی وبه لحاظ هدف کاربردی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه ی آماری کلیه کارمندانی که در این اداره کل فعالیت اداری انجام میدهند بود؛ از آنجا که حجم جامه آماری کم بود، (95 نفر) لذا نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری گرفته شد. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه بازاریابی درونی و مشتری گرایی بانسال، مندلسون و شارما (2000) در مقیاس لیکرت و پنج گزینه ای استفاده شد. برای اطمینان از روایی پرسشنامه، پرسشنامه اولیه به 12 تن از اساتید رشته مدیریت ورزشی ارائه و با جمع بندی نظرات آنان پرسشنامه نهایی تنظیم شد. پایایی پرسشنامه های تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه های بازاریابی درونی و مشتری گرایی به ترتیب (75/0 و 79/0) به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی واستنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد، بین ابعاد بازاریابی درونی (آموزش، امنیت شغلی، توانمندسازی کارکنان، تسهیم اطلاعات کارکنان و استراتژی بازاریابی-درونی با مشتری گرایی ارتباط مثبت ومعنی داری وجود دارد (P<0/05)، و بین ابعاد بازاریابی درونی (پاداش و کاهش فاصله طبقاتی کارکنان) ارتباط معناداری وجود ندارد(P>0/05) همچنین، لحاظ کردن استراتژی بازاریابی درونی با ضریب Beta (402/0) نسبت به توانمندسازی کارکنان با ضریب (357/0)، امنیت شغلی با ضریب (350/0)، آموزش کارکنان با ضریب (298/0)، تسهیم اطلاعات کارکنان با ضریب (291/0) پیش بینی کننده بهتری برای مشتری گرایی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است.
    Abstract
    The aim of this research is to determine the relationship between internal marketing and service quality, customer -oriented General Directorate of Youth and Sport in Isfahan province . Correlation method was applied to the form of field and the goal was accomplished . The population of all employees who perform administrative activities of this administration knows . Since the population size was small (N = 95) samples were considered statistically equal society . Two questionnaires to collect data on internal marketing and customer orientation Bansal , Mendelson and Sharma ( 2000) and the five -choice Likert scale was used. To ensure validity, the final questionnaire with approval and concluding comments of 12 masters degree in sports management were set. The research questionnaire using Cronbach's alpha coefficient for internal marketing and customer orientation questionnaire were ( 0.75 and 0.79) , respectively. For data analysis, descriptive and inferential statistical methods ( Pearson and Spearman correlation coefficients and regression ) were used. The results showed that , among some of the dimensions of internal marketing include education, job security , employee empowerment , and employee information sharing strategies with customer oriented positive and significant correlation was found (p<0/05), and among some of the dimensions of internal marketing ( compensation of employees and reducing the gap ) , there was no significant correlation (p>0/05). Also , in terms of marketing strategy within a factor Beta (0.402) than empowering employees by a factor of (0. 357) , job security a factor of (0. 350) , staff training by a factor of (0.298) , sharing of staff by a factor of (0. 291 ) a better predictor of customer oriented staff of youth and Sport in Isfahan State.