عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر رضایتمندی مشتریان بر میزان فروش شرکت غذایی آیدین در شهر تبریز
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 709;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78881;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 709;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78881
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- حسام شادرس
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- در عصر فرا رقابتی امروز، هیچ سازمان یا شرکتی نیست که بدون توجه به نیازها و خواستههای مشتریان و جلب رضایت آنها بتواند به موفقیت دست یابد. تحقیقات اخیر نشان میدهد که تأثیر کیفیت خدمات بر جلب رضایت و فروش موفق یک کالا یا خدمت بیشتر از تأثیر ویژگیهای آن کالا یا خدمت است. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر رضایت مندی مشتریان بر میزان فروش شرکت غذایی آیدین در شهر تبریز پرداخته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی بوده و جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان و خریداران محصولات غذایی شرکت آیدین در سطح کل شهر تبریز در سال 1394 میباشد که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به روش تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید، به منظور تعیین روایی پرسشنامه از اعتبار محتوایی و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از تکنیک آلفای کرونباخ استفاده شد که مورد تأیید قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج حاصل از آزمونT تک نمونهای نشان دادکه میزان رضایت مشتریان از نوع بستهبندی محصولات شرکت غذایی آیدین، میزان رضایت مشتریان از تنوع محصولات شرکت غذایی آیدین، میزان رضایت مشتریان از قیمت محصولات شرکت غذایی آیدین، میزان رضایت مشتریان از در دسترس بودن محصولات شرکت غذایی آیدین، میزان رضایت مشتریان از تبلیغات شرکت غذایی آیدین، و در مجموع میزان رضایتمندی مشتریان از محصولات شرکت آیدین در میزان فروش آن شرکت تأثیر معنی داری دارند.
- Abstract
- In today`s ultra-competitive era, none of organizations and companies can achieve their success regardless of their customer`s needs and demands and satisfaction. Recent researches approved that quality of services` effect on customer's satisfaction and selling a product or service was more than that product or service`s attributes. The present research aimed to investigate the influence of customer`s satisfaction on sale rate of Aidin food industries in Tabriz city. The method of the research was descriptive and the information was gathered though researcher`s self- made questionnaire. The statistic population of research were all of Aidin food industries` customers and buyers in Tabriz city during 2015 from which 384 of them were selected by random classified method through Morgan Sampling table as sample group. The content validity was used to get the validity of test and the reliability was evaluated through Cronbach's alpha Technique which was approved. SPSS software was used to analyze the data and results of one sample t-test revealed that customer`s satisfaction of Aidin food industries packaging, products variety, products prices, product`s availability, product`s advertising and overall satisfaction from Aidin food industries products have a significant effect on company`s sell- rate. Keywords: Customer needs, Product availability, Product variety, Quality of services, Ultra competitive.