عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر احساس پشیمانی و فخر ناشی از خرید پوشاک
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002488;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76644
- تاریخ دفاع
- ۰۱ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- مجید سعدی شمس آباد
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی, جبار باباشاهی
- چکیده
- چکــــیده با وجود آنکه مصرف کنندگان جزء کلیدی فرایند معامله می باشند، تاکنون توجه اندکی در جهت درک اخلاق مصرف کننده و رفتار متناسب با او مبذول شده است. همچنین توجه به احساسات مصرف کننده و واکنش-های عاطفی از جمله، احساس پشیمانی و فخر ناچیز بوده است. پژوهش حاضر با موضوع بررسی عوامل موثر بر احساس پشیمانی و فخر ناشی از خرید پوشاک، به بررسی تاثیر هنجارهای مصرف اخلاقی بر احساس پشیمانی و احساس فخر پس از مصرف پوشاک پرداخته است. نمونه آماری 400 نفر از مصرف کنندگان پوشاک در شهر تهران بوده که شامل 200 نفر مرد و 200 نفر زن می باشد. نمونه به روش ترکیبی، به این نحو که در مرحله اول با توجه به جامعه از نمونه گیری نسبتی و در مرحله بعد از نمونه گیری غیراحتمالی و در دسترس استفاده شده است. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل آنها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار WARP – PLS استفاده شده است. نتایج حاکی از تاثیر هنجارهای تقویت کننده مصرف اخلاقی بر احساس فخر و احساس پشیمانی است. واژگان کلیدی: احساس، مصرف اخلاقی، احساس فخر، هنجارهای مصرف اخلاقی