عنوان پایان‌نامه

تاثیر تصویر سازی پتلپ تمرین بدنی و ترکیبی بر اکتساب یادداری و انتقال شوت فوتسال



    دانشجو در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر تصویر سازی پتلپ تمرین بدنی و ترکیبی بر اکتساب یادداری و انتقال شوت فوتسال" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76585;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76585
    تاریخ دفاع
    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    فضل اله باقرزاده

    هدف از پژوهش حاضر، تاثیر تصویرسازی پتلپ ، تمرین بدنی و ترکیبی بر اکتساب ، یادداری و انتقال شوت فوتسال بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید اسدالله علاء در سال تحصیلی 94-95 می باشد . از فرم اطلاعات شخصی برای گزینش افرادی استفاده شد که سابقه حضور در تیم های استانی یا کشوری ندارند. پس از دریافت فرم های تکمیل شده اطلاعات شخصی، وضعیت داوطلبین مورد بررسی قرار گرفت و از بین این افراد که مجموعاً 65 نفر بودند، تعداد 45 نفر که با توجه به ضوابط پژوهش، جهت انجام این طرح مناسب بودند انتخاب شدند و بر اساس نمرات پیش آزمون در گروه های 3 گانه تصویرسازی ذهنی پتلپ، تمرین بدنی و تمرین ترکیبی قرار داده شدند. بعد از آن هر گروه به مدت 18 جلسه تمرینات تنظیمی مربوط به خود را انجام دادند. برای ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان در پایان هفته دوم، چهارم و ششم و 48 ساعت بعد از آخرین تمرین (به منظور آزمون یادداری و انتقال) آزمون به عمل آمد. نتایج آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر، تحلیل واریانس مرکب (2*3) و آزمون پیگردی بنفرونی نشان داد که هر سه شیوه تمرین تصویرسازی پتلپ، تمرین بدنی و تمرین ترکیبی باعث بهبود عملکرد شرکت کنندگان در مرحله اکتساب و در آزمون یادداری و انتقال شد. همچنین نتایج، برتری گروه تمرین ترکیبی و بدنی را نسبت به گروه تصویرسازی پتلپ نشان داد همچنین تفاوت معنی داری بین گروه تمرین ترکیبی و تمرین بدنی یافت نشد.
    Abstract
    The aim of the present study was to investigate the effect of Pettlep based-imagery, physical training and a combination of them on acquisition, retention and transfer of the Futsal shoot skill. The study population consisted of all Asadollah Ala secondary school students in the academic year of 94-95. The personal information form was used for screening students who have never participated in federal or state futsal teams before. After receiving the completed personal information forms, the volunteers’ conditions were evaluated. Forty five of these sixty five volunteers were selected as subjects according to the research criteria. Based on pre-test scores, they were separately placed in three groups of Pettlep imagery, physical training and the combination group. Then each group did their regular trainings for 18 sessions. Subjects were tested at the end of the second, the fourth and the sixth weeks and 48 hours after the last practice (for retention and transfer) to evaluate their performance. Analysis of variance with repeated measures, analysis of variance (2 * 3) and Bonferroni test showed that all three methods of Pettlep imagery, physical training and their combination improved the performance of the participants in the acquisition, the retention and the transfer tests. The results showed that the combination group and the physical training group performed better than the Pettlep imagery group. No significant difference was found between combination group and the physical training group.