شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی درسازمانهای عمومی
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76520
- تاریخ دفاع
- ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- حسین آذری
- استاد راهنما
- علی اصغر پورعزت
- چکیده
- انگیزه خدمت عمومی یکی از مباحث مهم در حوزه مدیریت در سازمان های عمومی می باشد. محدودیت ادبیات نظری در حوزه ی انگیزه خدمت عمومی در ایران و عدم بومی سازی مولفه های انگیزه خدمت عمومی، اهمیت پرداختن به این پژوهش را دو چندان می کند. لذا تحقیق حاضر به شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در شهرداری قم پرداخته تا با شناسایی این مولفه ها، علاوه بر ایجاد ادبیات نظری بومی در این زمینه، به ایجاد خدمت رسانی بهتر به شهروندان منجر گردد. در تحقیق کنونی برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه استفاده شد؛ برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های انجام گرفته نیز از روش تحلیل مضمونی(تِم) استفاده گردید. در این راستا با 13 نفر از مدیران و کارکنان شهرداری مرکزی قم و به روش نیمه ساختار یافته مصاحبه و متون مصاحبه در سه مرحله کدگذاری توصیفی، کدگذاری تفسیری و مضامین فراگیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تجزیه و تحلیل منجر به شکل گیری 46 کد توصیفی، 9 کد تفسیری و 4 مضمون فراگیر گردید. نتایج نشان داد که اعتقادات و مذهب، احساس درونی، عدم تعلق به مادیات، توجه به منفعت جامعه، تعهد به حکومت، شایسته سالاری و عدالت، بهبود جایگاه اجتماعی، ویژگی های شخصی و ویژگی های شغل بر انگیزه خدمت عمومی تأثیر گذار است.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد