عنوان پایان‌نامه

شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی درسازمانهای عمومی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی درسازمانهای عمومی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت دولتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76520
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    حسین آذری
    استاد راهنما
    علی اصغر پورعزت

    انگیزه خدمت عمومی یکی از مباحث مهم در حوزه مدیریت در سازمان های عمومی می باشد. محدودیت ادبیات نظری در حوزه ی انگیزه خدمت عمومی در ایران و عدم بومی سازی مولفه های انگیزه خدمت عمومی، اهمیت پرداختن به این پژوهش را دو چندان می کند. لذا تحقیق حاضر به شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در شهرداری قم پرداخته تا با شناسایی این مولفه ها، علاوه بر ایجاد ادبیات نظری بومی در این زمینه، به ایجاد خدمت رسانی بهتر به شهروندان منجر گردد. در تحقیق کنونی برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه استفاده شد؛ برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های انجام گرفته نیز از روش تحلیل مضمونی(تِم) استفاده گردید. در این راستا با 13 نفر از مدیران و کارکنان شهرداری مرکزی قم و به روش نیمه ساختار یافته مصاحبه و متون مصاحبه در سه مرحله کدگذاری توصیفی، کدگذاری تفسیری و مضامین فراگیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تجزیه و تحلیل منجر به شکل گیری 46 کد توصیفی، 9 کد تفسیری و 4 مضمون فراگیر گردید. نتایج نشان داد که اعتقادات و مذهب، احساس درونی، عدم تعلق به مادیات، توجه به منفعت جامعه، تعهد به حکومت، شایسته سالاری و عدالت، بهبود جایگاه اجتماعی، ویژگی های شخصی و ویژگی های شغل بر انگیزه خدمت عمومی تأثیر گذار است.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد