عنوان پایاننامه
بررسی رابطه تعویق های تحصیلی و کمال طلبی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تهران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1361;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78413;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1361;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78413
- تاریخ دفاع
- ۱۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- سیما عروجی
- استاد راهنما
- سیدنصراله سجادی
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین تعویق های تحصیلی و کمال گرایی با عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تهران به مرحله انجام رسید. روش تحقیق حاضر توصیفی- همبستگی بود، که از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی، بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل دادند که در نهایت از 210 پرسشنامه کامل و صحیح برای انجام کارهای آماری استفاده شد. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه بود که از دو بخش سوالات جمعیت شناختی و سوالات تخصصی تشکیل می شد. که شامل تعدادی سوالات بسته پاسخ بود. 1. پرسشنامه متغیر تعویق های تحصیلی، مقیاس سنجش تعویق تحصیلی آیتکن ( API) و برای 2. کمال طلبی (MPS )، مقیاس چندگانه کمال طلبی است ونیز برای عملکرد تحصیلی هم معدل کل آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای اطمینان از روایی پرسشنامه ها از تنی چند از اساتید مدیریت و مدیریت ورزشی کمک گرفته شد و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه ها پس از لحاظ کردن نظرات، از روش آلفا کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه تعویق تحصیلی (834/0) و آلفای کرونباخ برای پرسشنامه کمال طلبی (870/0) به دست آمد. برای انجام محاسبات آماری پژوهش از نرم افزار Spss22.0 استفاده گردید که برای آمار توصیفی (جداول، نمودارها، اطلاعات توصیفی و ...) و همچنین آمار استنباطی (آزمون کولموگرونوف-اسیمیرنوف، همبستگی پیرسون و t تک نمونه ای) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که، رابطه منفی و معنی داری بین کمال گرایی (560/0- r=) و تعویق تحصیلی (455/0-r= ) با عملکرد تحصیلی در سطح معنی داری 99 درصد وجود دارد. همچنین بین کمال طلبی و تعویق تحصیلی (360/0r=) نیز رابطه مثبت و معنی داری در سطح معنی داری 99 درصد مشاهده گردید. همچنین سطح تعویق های تحصیلی و کمال طلبی در بین دانشجویان بالا (01/0p=) بود.
- Abstract
- This study aimed to investigate the relationship between academic procrastination and perfectionism with academic performance among students of Tehran University. The research method was descriptive, that the purpose of applied research, respectively. The study sample was physical education students at Tehran University Faculty of Physical Education. Undergraduate, master's and doctoral formed at the end of 210 complete and correct questionnaire was used to do statistical work. The instrument was a questionnaire consisted of two parts: demographic questions and specific questions were formed. This contains a number of close-ended questions. 1. Inventory deferred variable degree, measure of academic procrastinate Aitken (API) and for 2. Perfectionism (MPS), multiple scales is perfection Venice for the academic performance of their GPA will be considered. Validity was confirmed by professors and masters of management and physical education boards. Reliability was measured by Alpha cronbach scale that was for procrastination (0.834) and for perfectionism (0.870). Spss 22.0 software was used for analyzing the data of this study. The results showed that significant negative relationship between perfectionism (r=-0.560) and academic postpone (r=-0.455) academic performance at the significant level of 99 percent. Between perfectionism and academic postpone (r=0.360) is also positive and significant relationship was observed in 99% significance level. The level of academic procrastination and perfectionism was high.