عنوان پایاننامه
مقایسه رضایتمندی مشتریان استخرهای خصوصی و دولتی شهر تهران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1316;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76597;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1316;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76597
- تاریخ دفاع
- ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- مینا صیاد
- استاد راهنما
- مجید جلالی فراهانی
- چکیده
- هدف از این تحقیق، مقایسه رضایتمندی مشتریان استخرهای خصوصی و دولتی شهر تهران است . تحقیق حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر چگونگی جمعآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی به شمار میآید.که به شکل میدانی-کتابخانه ای انجام شد.جامعه آماری تحقیق عبارت است از تمامی استخرهای خصوصی و دولتی شهر تهران که آن را به چهار بخش شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم کرده ایم. روش نمونهگیری تحقیق بهصورت تصادفی انتخاب شد، به این معنی که از هر بخش شمال، جنوب، شرق و غرب یک استخر خصوصی و یک استخر دولتی اتخاب شد و به تعداد مساوی پرسشنامه در آن ها توزیع گردید.از آنجا که حجم جامعه آماری نامحدود بود، براساس جدول نمونهگیری مورگان، برای جامعهای با این حجم، تعداد نمونهها حداقل باید برابر با250 نفرباشد و چون پژوهش موردنظر مورد نظر مقایسه ای است 2 تا 250 تا باید پرسشنامه پخش کرد به عبارتی 500 پرسشنامه می شودو بهصورت تصادفی بین نمونه موردنظر توزیع گردید. از این تعداد پرسشنامه پخششده، تعداد 480 پرسشنامه کامل با نرخ پاسخگویی96% بهدرستی برگشت داده شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساختهای بود که میزان رضایت مشتریان را در رعایت ایمنی، بهداشت، نمای داخلی و خارجی، دسترسی و پارکینگ و بخورد کارکنان میسنجید. روایی پرسشنامه به تأیید 12 تن از اساتید حوزه مدیریت ورزشی رسید و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 82/0 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از دو روش آمار توصیفی (جداول و نمودارهای فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی ( T تک متغیره) استفاده شد.در قسمت آمار استنباطی با توجه با اینکه داده ها نرمال بودند به منظور تعیین تفاوت معناداری بین آن ها از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد در بخش ایمنی و بهداشت تفاوت بین دو استخر دولتی و خصوصی معنادار بود ولی در بخش نحوه برخورد کارکنان، نمای داخلی و خارجی و دسترسی و پارکینگ تفاوت معناداری مشاهده نشد و در نتیجه گیری کلی رضایت مندی در استخرهای خصوصی بیشتر بود. با توجه به اینکه مشتریان استخرهای خصوصی رضایتمندی بیشتری نسبت به مشتریان استخرهای دولتی هستند، بهتر است مسئولان تاکید بیشتری بر سیاست خصوصی سازی در ورزش به خصوص در استخرها داشته باشند.
- Abstract
- The aim of this study was to compare private and public pools customer satisfaction of Tehran city. The present study regarding the purpose was a practical study, and data collections was Descriptive (filed- library) that gathered by questionnaires. The study population consists of all private and public pools in Tehran that splits to four divisions of North, South, East and West. Sampling survey was randomly chosen, which means that from every part of the North, South, East and West was chosen a private pool and a public swimming pool and an equal number of questionnaires were distributed. Since population size was unlimited, according to Morgan table 250 determined for sampling, but because of the comparative side of this study, 500 questionnaires was distributed between population of this study and finally 480 were back correct and completely. The survey instrument was a questionnaire that builds by researcher and measures customer satisfaction in safety, health, interior and exterior view, access, and parking space and staff behaviors. Its validity was confirmed by 12 professors of sport management and reliability measures by using alpha Cronbach's coefficient that was 0.88. For data analysis, two methods of descriptive statistics (tables and graphs of frequency, mean and standard deviation) and inferential statistics (T univariate) were used. To assess the normality of the data statistics k-s test was used. By considering the fact that the data were normalized, to determine the difference between variables, independent T test was used. Analysis of the data indicated that in the safety and health were significant differences between the public and private swimming pools but in the behaviors of the staff, interior and exterior view, access and parking was no significant difference. In conclusion, overall satisfaction was higher in private pools. Private swimming pools customers are more satisfied than the public; authorities should put more emphasis on privatization policy in swimming pools.