به کارگیری مدلسازی معادلات ساختاری در تعیین عوامل چابکی و روابط آنها در زنجیره تامین(مطالعه موردی:شرکت موتور الکتریک ایران)
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 633;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70420
- تاریخ دفاع
- ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- افشین کوراوند
- استاد راهنما
- منصور مومنی
- چکیده
- چکیده جهان همواره در حال تغییر است و هر روز شاهد افزایش این تحولات میباشیم. حوزههای کسبوکار نیز همانند سایر پدیدههای اجتماعی، دگرگونیهایی را در ابعاد فنآوری، مزیت های رقابتی، نیازهای مشتریان، منابع سازمانی و ..... تجربه مینماید. کسب و کارها در شبکههای بزرگتری که زنجیروار به هم متصلاند معنا یافتهاند و هرچه توان یک واحد کسب و کار در یافتن نقش مهمتر و منبطقتر با سایر اعضای زنجیره بیشتر باشد، مزیت بهتری در دستیابی و موفقیت در کسبوکار خواهد داشت. چابکی راهکاری ارزشمند در توامندسازی سازمانی جهت حضور مؤثر و موفق در زنجیره تأمین می باشد که سازمانی با داشتن مدل مناسب میتواند میزان توفیق خود را افزایشدهد. این پایاننامه تلاشدارد با ارائه مدلِ زنجیره تأمین چابک به موفقیت شرکتموتورالکتریکایران کمک نماید. در این طرح پژوهشی با دو روش تحلیل تفسیری و ساختاری و مدلسازی معادلات ساختاری در قالب پرسشنامه ای با 58 سؤال و با بکارگیری روشها و تکنیکهای آماری، مدل زنجیره تأمین چابک را برای این شرکت ارائهنمود که در این میان از پژوهشات و پژوهش های انجامگرفته پیش از این نیز بهره بردهشدهاست.
- Abstract
- World always changes, we see the increase of these changes every day. The marketing areas like the other social phenomenon face some changes in the technology dimensions, competitive advantages, consumer needs, organizational sources and... . The marketing becomes meaningful in the bigger networks which are linked in a chain form. The more the marketing power is, the more important and consistence they find the role with other members of chain. It has a better advantage to achieve and succeed in the marketing. The alacrity is a valuable strategy to empowerment the organization to effectively be present in the provision chain, an organization with the use of a suitable model; it can increase its success level. The thesis tries to contribute the success of Iran Electric motor company with offering a model of alacrity provision chain. In the study design, we offer the model of alacrity provision chain for these companies with two methods of interpretative, structural analyses and modelling of structural equations in the form of questionnaire with 58 questions and with the use of the methods and statistics techniques which the studies and carried out ones are used.