سمفونی شماره ۱
- رشته تحصیلی
- آهنگسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64972
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- امیرحسین جزءرمضانی
- استاد راهنما
- آذین موحد
- چکیده
- قطعه حاضر با نام "سمفونی شماره یک" برای ارکستر سمفونیک و در چهار موومان نوشته شده است. موومان اول در فرم سونات بوده و بخش های مختلف این فرم (مقدمه، اکسپوزیسیون، دولپمان، رپریز و کدا) را شامل می شود. موومان دوم اسکرتسو، موومان سوم پاساکالیا (با 17 واریاسیون) و موومان چهارم به فرم روندو سونات می باشد. این اثر به زبان تنال قرن بیستم وابسته است. یعنی استفاده از کروماتیسیسم و آلتراسیون های شدید در گردش های ملودیک و هارمونیک با وجود حفظ تُن مرکزی مربوط به بخش های مختلف اثر و همینطور جا به جایی بافت های متنوع (از ساده تا پیچیده) بنا به موقعیت درون اثر که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.
- Abstract
- The following piece, namely “Symphony no.1” is written in four movements for symphony orchestra. The first movement is in sonata form and consists of all the typical sections of a sonata, i.e. introduction, exposition, development, recapitulation and coda. The succeeding movements come in the scherzo, passacaglia (with 17 variations), and sonata-rondo forms respectively. This composition adopts the 20th-century tonal language where it uses chromaticism, and dense alterations in melodic and harmonic motions while maintaining the central tone specific to each section. Moreover, it deploys various musical textures from simple to complex depending on the circumstances within the piece. These notions are further elaborated in the analytical section of this thesis. Key words: Symphony, Sonate ,Scherzo, Passacaglia, Sonata-rondo