عنوان پایان‌نامه

بررسی اثر ارتباطات سازمانی بر ارتقا مدیریت بحران در سوانح حریق شرکت مجموعه ای پرسی توسعه صنایع خودرو



    دانشجو در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثر ارتباطات سازمانی بر ارتقا مدیریت بحران در سوانح حریق شرکت مجموعه ای پرسی توسعه صنایع خودرو" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده محیط زیست شماره ثبت: ENV 1201;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65235
    تاریخ دفاع
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

    آمادگی سازمانها در مواجهه با بحرانهای احتمالی یک ضرورت انکار ناپذیر به شمار می آید بنابراین لازم است سازمانها همواره خود را برای مواجه با خطرات احتمالی آماده نمایند. بهترین اقدام در این خصوص بکارگیری مدیریت بحران است. مدیریت بحران دارای جنبه های زیادی است ومسائلی از قبیل فرهنگ سازمانی، ساختارآموزشی، ارتباطات سازمانی وسایر موارد را در برمی گیرد، که در این پژوهش به بررسی یکی از عناصر مهم مدیریت بحران بالاخص مدیریت بحران حریق یعنی ارتباطات سازمانی پرداخته شده است. پژوهش حاضر به بررسی اثر ارتباطات سازمانی برارتقاء مدیریت بحران حریق در شرکت توسعه صنایع( قطعات پرسی) پرداخته شده است. مؤلفه های ارتباطات سازمانی شامل اطلاعات بهنگام، مناسب، صحیح، کامل، سریع، ارائه بازخور و کانالهای ارتباطی می باشد.که در این تحقیق نقش و میزان تاثیر هر یک از مولفه های ارتباطات سازمانی برسی و اولویت بندی از نظر کاربرد در بحران حریق مشخص گردیده است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش 99نفر از مدیران عالی، میانی و عملیاتی شرکت توسعه صنایع قطعات پرسی می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بوده است. تجزیه و تحلیل داده های جمع -آوری شده با استفاده نرم افزار SPSS انجام شده است، در این تحقیق از روش ابزار تصمیم گیری چند شاخصه AHP برای وزن-دهی به منا سب ترین شاخص¬ها استفاده گردیده، بررسی نتایج نشان داد که تمامی مولفه های اطلاعات بهنگام، مناسب، صحیح، کامل، سریع، ارائه بازخور و کانالهای ارتباطی با متغیر صحت تصمیم گیری ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. کلید واژه: ارتباطات سازمانی، صحت تصمیم گیری، ارتقاء مدیریت بحران
    Abstract
    Readiness of an organization, in the face of a potential crisis is considered an inevitable necessity.There are many aspects of crisis management issues such as organizational culture , Sakhtaramvzshy , Corporate Communications and covers , in this study,we have discussed one of the most important elements of the fire crisis management, corporate communications in crisis management. This study examines the effect of corporate communications on the promotion of crisis management in the Industrial Development ( Parts referendum ). Corporate Communications' components , including updated information , appropriate, accurate , complete , fast feedback and communication channels is presented . The study is a descriptive survey . The population of research is managers high , middle and operational development company in Industrial press parts. The population was 99 management of company press parts industries were selected using simple random sampling . The research instrument was a questionnaire. Analysis of the collected data using SPSS software. Survey results showed that there is a significant positive relationship between all components of timely information , proper , correct , complete , instantly, provide feedback and communication channels with variable accuracy decisions making. Keywords: organizational communication, decision accuracy, enhance crisis management