عنوان پایان‌نامه

بررسی مولفه های موثر در هدایت تحصیلی و نقش آن ها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان قروه



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی مولفه های موثر در هدایت تحصیلی و نقش آن ها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان قروه" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    تحقیقات آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1510ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44787
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۸۷

    پژوهش حاضر بررسی مولفه های موثر در هدایت تحصیلی و نقش آنها در پیشرفت تحصیلی می باشد. بدین منظورداده های تعداد 631 نفر از دانش آموزان دختر و پسر رشته های مختلف شاخه نظری دوره متوسطه شهر قروه با استفاده از تحلیل رگرسیون همزمان و گام به گام برای بررسی 2 فرضیه و 6 سوال مورد آزمون قرار گرفت . نتایج نشان داد که مولفه های پیشرفت تحصیلی در دروس خاص سال اول و نظر دبیران دروس و نمرات دروس سه ساله راهنمایی نقش معنا داری در تبیین پیشرفت تحصیلی دارند و در مورد سایر متغیرها نتایج در رشته ها و گروهها ی مختلف ، متفاوت بود . به منظور بررسی مولفه های دارای مقیاس رتبه ای ( امتیاز هوش ، نظر والدین و نظر دانش آموز) معنا داری تفاوت گروهها در پیشرفت تحصیلی با استفاده از تحلیل واریانس مورد آزمون قرار گرفت که تنها در رشته علوم تجربی تفاوت در گروههای امتیاز هوش معنا دار بوده و در سایر رشته ها تفاوت معنا داری مشاهده نگردید. و در مورد نظر والدین و نظر دانش آموز با اضافه نمودن متغیر نظر مشاور 8 گروه متفاوت تشکیل گردید و میانگین گروهها در گروههای( 1 و 8) و (7و8) معنا دار بوده و در سایر گروهها تفاوت معنا داری مشاهده نگردید.
    Abstract
    In this study an attempt was made to investigate on the factors effective on academic guidance and their roles in academic achievement .for this purpose academic files of all third year high school boys and girls students in the ghorve city was studied and necessary data was collected .enter and stepwise regression analysis method was applied . the regression analysis shows that previous academic achievement among the other variables is more affective predictor variable for next academic achievement