عنوان پایاننامه
بررسی علل و عوامی عمده موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان ژایه اول متوطه شهرستان بهمئی در سال تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43058
- تاریخ دفاع
- ۲۶ اسفند ۱۳۸۷
- دانشجو
- سیدطاهر تقی زاده
- چکیده
- هدف ازپژوهش حاضر بررسی میزان تأثیر عوامل آموزشی، خانوادگی،اقتصادی،اجتماعی وفردی بر افت تحصیلی دانش آموزان پایه اول متوسطه شهرستان بهمئی است . منظور از افت تحصیلی این است که عملکرد درسی دانش آموز علیرغم هوشبهر طبیعی به طور مستمر در زمینه اکثر درسها و یا دروس اساسی در حال کاهش باشد واین امر ناشی از بیماری جسمانی ویا روانی شناخته شده ای نباشد. جامعه آماری در این پژوهش عبارتند از کلیه دانش آموزان پسر ودختری که در سال تحصیلی 87- 86 در پایه اول متوسطه شهرستان بهمئی مشغول به تحصیل می باشند. این جامعه به طور تصادفی گزینش و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه نگرش سنج دانش آموزان است و از آمارهای توصیفی،و آزمون آماری T مستقل برای مقایسه میانگین ها وهمچنین آزمون مجذورخی و تحلیل ممیز استفاده شده است. از این مطالعه چنین استنباط می شود که عوامل چهارگانه (آموزشی، خانوادگی، اقتصادی و فردی(از نظر دانش آموزان موفق و ناموفق بر افت تحصیلی تأثیر می گذارد. میانگین نمرات دانش آموزان موفق و ناموفق در ارتباط با تأثیر عوامل خانوادگی واجتماعی-اقتصادی تفاوت معنی داری وجود دارد. ازطرف دیگربین میانگین نمرات دانش آموزان موفق و ناموفق در ارتباط با تأثیر عوامل فردی وآموزشی تفاوت معنی داری وجود ندارد.
- Abstract
- out among the students of first year high school in Bameei city in the 1386-87. The aim of this research is to analyze the effects of family, economical, social and individual training elements on educational drop out of first year high school students in the city of Bameei, Eductional drop out means decrease in study conditions of the students according to natural conditions in any studing subject or main lessons which is not according to physical illnesses or mental illnesses of the student. Statistical society in this project consists of all the girls and boys students who were studying in the year 1386-87 in the first year of high school in Bameei city. This society were chosen randomly and analyzed. The tool for collection of data was questionnaire of attitude measurement of the students and descriptive statistics and independent T test were used for comparison of average and the chi square test and auditor analysis were used. From this subject wee understand that four folded elements (training family, economy and individual) have effect of the reduction of students success and failure in their studies. Among the students average marks, successful or