عنوان پایان‌نامه

هویت معرفتی فلسفه برای کودک



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "هویت معرفتی فلسفه برای کودک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    فلسفه و حکمت اسلامی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی شماره ثبت: 2259ف;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64586
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    احد فرامرز قراملکی

    تبیین هویت معرفتی فلسفه برای کودک موضوع اصلی این نوشتار است. فلسفه برای کودک توسط لیپمن، به منظور ارتقای قوه استدلال و داوری در دانش آموزان ارایه شد، اما نوعی تحویل نگری در کاربرد واژه فلسفه در آن، روی داده است. در نتیجه ما در شیوه آموزشی لیپمن، تنها شاهد پیشرفت تفکر خلاق و تفکر انتقادی کودک هستیم، و این پاسخگوی پرورش روحی متعالی کودک نیست. فلسفه برای کودک، در دیدی وسیع تر، هویت بین رشته ای دارد و از تعامل تفکر فلسفی، تفکر منطقی، تجارب فلسفی ، رهیافت انتقادی، بینش حکمی و اخلاق باور حاصل می شود. و کودک آموزش دیده با نگرش، بر هستی، گشودگی وجودی داشته، در دنیای برون به جستجوی گمشده خویش نخواهد بود.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد