عنوان پایان‌نامه

استفاده مدیران رسانه از ستاره¬های سینما در تبلیغات کالای مصرفی



    دانشجو در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "استفاده مدیران رسانه از ستاره¬های سینما در تبلیغات کالای مصرفی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 249;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65044
    تاریخ دفاع
    ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    این پژوهش با هدف شناسایی تاثیر و کارکرد ستاره های سینما در صنعت تبلیغات توسط مدیران رسانه انجام شده است.ستارگان تجسم شیوه‏های نوعی رفتار، احساس و تفکر در جامعه معاصر هستند، شیوه‏هایی که به گونه‏ای اجتماعی، فرهنگی و تاریخی ساخته شده‏اند. بخش اعظم سرمایه‏گذاری ایدئولوژیک که در پدیده ستارگان صورت می‏گیرد، صرف نمایش ستاره به مثابه یک فرد و طبیعی جلوه دادن خصوصیات آنها می‏شود. ستارگان تجسم دسته‏بندی‌های اجتماعی هستند که مردم درون آنها جای داده می‏شوند و از طریق آنها و از خلال این دسته‏بندی ها به درکی از زندگی خود دست پیدا می‏کنند؛ دسته ‏بندی های جنسیت، طبقه، قومیت، مذهب، گرایش های جنسی .پژوهش حاضر با استفاده از روش اسنادی صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که تاثیر ستاره ها در جوامع بیش از تاثیر یک بازیگر و یا هنرمنداست و ستاره های سینما می توانند در جوامع گوناگون الگو سازی نمایند و خود رسانه باشند.محبوبیت ستاره های سینمایی نقش تعیین کننده ای در تبلیغات دارند. مدیران رسانه ها می توانند از ستاره ها استفاده ابزاری کنند. همچنین ستاره ها می توانند در انواع و اهداف گوناگون تبلیغاتی اعم از سیاسی،فرهنگی، زیست محیطی، بازرگانی و... به مدیران رسانه های گوناگون کمک کنند و تاثیر گذار باشند.
    Abstract
    This study conducted with aimed to identify the effect and functions of movie stars in the advertising industry by media executives.stars are Visualization techniques type of behavior, feeling and thinking in contemporary society. Practices constructed that are socially, culturally and historically. Much of the ideological investments in the constituent stars are, Only show stars as an individual and the characteristics of the natural. Star embodiment of social categories that people place in them are and through them and through these categories to achieve a sense of their own lives, Categories of gender, class, ethnicity, religion, sexual orientation. This study was conducted using documents. The results showed that the influence of the stars on the communities affected more than a performer or Hnrmndast and movie stars can be modeled in different communities and building their own media. The popularity of movie stars are playing leading roles in advertising. media manager can use as the tool from the stars. Stars can also target different kinds of advertising, including political, cultural, environmental, business and for media executives are helpful and effective.