عنوان پایان‌نامه

قطعه برای آنسامبل در دو موومان و کنسرتو برای ارکستر



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "قطعه برای آنسامبل در دو موومان و کنسرتو برای ارکستر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آهنگسازی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72166
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    امین هنرمند

    هدف اصلی این پژوهش، چگونگی بررسی استفاده از تتراکوردهای تمام‌فاصله‌ای و هگزاکورد تمام‌ترایکوردی در قطعه «دیالوگ‌ها» اثر الیوت کارتر آهنگساز امریکایی است. این بررسی در دو بخش ارائه خواهد شد که عبارتند از شیوه سازماندهی رده‌های نغمگی در قالب یک آنالیز توصیفی به عنوان بخش اول، و نقش مجموعه‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد و برخورد آهنگساز در استفاده از آنها به مثابه مجموعه‌های کلیدی این اثر در بخش دوم. افزون بر این، در تمام پژوهش سعی شده است استفاده آهنگساز از موارد بالا را به عنوان ابزاری برای آهنگسازی بررسی کرد. واژه‌های کلیدی: تئوری مجموعه رده‌های نغمگی، تتراکورد‌های تمام‌فاصله‌ای، هگزاکورد تمام‌ترایکوردی، موسیقی آتنال، موسیقی قرن بیستم، الیوت کارتر
    Abstract
    The main purpose of this research is studying the manner of using all-interval tetrachords and all-trichord hexachord in “Dialogues”. Written by American composer Elliott Carter in 2003, is a piece for piano and chamber orchestra. The research will present in 2 chapters: strategies for pitch organization in a descriptive analysis as the first chapter, and the functions of the above mentioned sets as “key chord”, in the second chapter. Furthermore, it has been tried to look into the piece from the point of view of composition and the way of using key chords as the composition materials. Keywords: Pitch-class set theory, All-interval tetrachords, All-trichord hexachord, Atonal music, 20th century music, Elliott Carter