عنوان پایاننامه
تربیت سیاسی از منظر نهج البلاغه
- رشته تحصیلی
- تاریخ وفلسفه آموزش و پرورش
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1260ع
- تاریخ دفاع
- ۲۵ مهر ۱۳۸۶
- دانشجو
- پرویز بهمئی
- استاد راهنما
- محمدرضا شرفی جم
- چکیده
- موضوع رساله حاضرتربیت سیاسی از منظر نهج البلاغه می باشد.این رساله مشتمل برپنج فصل است که عبارتند از:کلیات،پیشینه،مبانی نظری،یافته هاونتیجه گیری. رساله حاضردوهدف رادنبال می کند که عبارتند از:تبیین اهداف،اصول وروش های تربیت سیاسی از منظر نهج البلاغه و نیزتبیین آسیب شناسی تربیت سیاسی ازهمان منظر.روش تحقیق دررساله حاضر، روشهای توصیفی و تحلیلی است.با استفاده ازآثارمربوط دراین زمینه وتحلیل محتوای نهج البلاغه،به تبیین اهداف،اصول ،روش ها و آسیب شناسی تربیت سیاسی از منظر نهج البلاغه پرداخته شده است.درپایان نیزپیشنهاداتی کاربردی وپژوهشی برای ارتقای امورجامعه و نیزهدایت پژوهش های بعدی ارائه شده است.
- Abstract
- The title of this thesis is political education in Nahjolbalaga’s view. This thesis consists of five chapters: Generalities, Antecedent, theoretical foundation, results, conclusion and discussion. The thesis follows two aims: goal setting, principles and methods from the view of Nahjolbalaga and also pathology of political education from the view of Nahjolbalaga. Research’s method is based on the descriptive and analytic analysis. Using the relevant works in this field and the content analysis of the Nahjolbalaga the goals, principles, methods and pathology are discussed. Finally, there are some operational and research-based suggestions for promote social affairs and to direct the future researches.